Маркетинг є комплексом цілей, завдань, функцій, методів і стратегій, спрямованих на створення та просування продуктів чи послуг, їх ефективний розподіл серед споживачів, а також управління відносинами з клієнтами, співробітниками, постачальниками та іншими сторонами, що приносять користь компанії.
Цілі та завдання маркетингу
Маркетинг, сам собою, лише інструмент у руках різних індивідуумів, які мають свої унікальні мети. Разом з тим, можна виявити загальну тенденцію використання маркетингу, з якої походять його основні цілі.
Інструменти маркетингу, розглянуті наприкінці цієї статті, демонструють високий рівень персоналізації. Однак ця надмета маркетингу може виявитися недосяжною (принаймні, у найближчій перспективі), зважаючи на постійно мінливі потреби та можливості людей, а також невизначеність інструментів передбачення цих змін. Тим не менш, значення цієї ідеальної мети маркетингу величезне: прагнучи до неї, люди створюють все більш складні та "розумні" технології.
На відміну від цілей, завдання маркетингу сформульовані конкретніше. Загалом вони зводяться до наступним аспектам:
- Дослідження потреб існуючих та потенційних споживачів у конкретних нішах.
- Розробка нових товарів та послуг для конкретної компанії.
- Аналіз ринку у певній ніші та прогнозування його розвитку.
- Аналіз конкурентів, управління якістю та конкурентоспроможністю готової продукції.
- Організація матеріально-технічного постачання.
- Формування асортиментної політики підприємства.
- Розробка цінової політики компанії, включаючи механізм зміни цін у мінливих умовах.
- Вибір стратегії поведінки компанії над ринком.
- Налагодження збуту продукції та послуг компанії.
- Вибір стилю спілкування зі споживачами та каналів для комунікації.
- Організація відповідного сервісного обслуговування.
- Розробка системи заохочень покупців, включаючи бонуси, партнерські та реферальні програми, а також програми лояльності.
Виходячи з цих завдань маркетингу, ми можемо вивести ще одну, більш реалістичну мету: досягати найвищої ефективності у вирішенні поставлених завдань маркетингу задля досягнення максимального прибутку, високої репутації бренду та встановлення ефективної взаємодії з клієнтами.